PRESTON Sevices & Aviation s.r.o.
(dále jen “PRESTON Aviation”)
OBLAST PŮSOBNOSTI
1. Tyto Všeobecné podmínky zprostředkování letecké dopravy (VOP) společnosti PRESTON Services & Aviation s.r.o., společnosti řádně založené a platně existující podle zákonů České republiky, se sídlem Nad Rokoskou 2361/2a, Libeň, 182 00 Praha 8, Česká republika, IČ: 11632658, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C 352086 ("PRESTON Aviation"), se vztahují, není-li písemně dohodnuto jinak, na veškeré služby zprostředkování letecké dopravy a organizování cest poskytované společností PRESTON Aviation, a to bez ohledu na konkrétní smluvní dokument (Smlouvu / Agreement nebo jiný smluvní dokument), do něhož byly VOP začleněny. Pro vyloučení pochybností se tyto VOP vztahují také na veškeré doplňkové služby poskytované v souvislosti s jakýmikoli službami zprostředkování letecké dopravy a organizování cest.
2. Společnost PRESTON Aviation je oprávněna tyto VOP jednostranně měnit nebo upravovat.
3. Tyto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy/ Agreement nebo jiného smluvního dokumentu, uzavřeného s Klientem, a jejich podpisem Klient vyjadřuje souhlas i s těmito VOP. V případě jakéhokoli rozporu mezi podmínkami Smlouvy / Agreement nebo jiného smluvního dokumentu uzavřeného s Klientem a těmito VOP mají přednost ustanovení Smlouvy / Agreement nebo jiného smluvního dokumentu uzavřeného s Klientem.
4. Aktuálně platná verze VOP je k dispozici na adrese http://www.prestonaviation.cz/cs/vseobecne-obchodni-podminky nebo v písemné podobě na vyžádání Klienta u zaměstnanců prodejního oddělení společnosti PRESTON Aviation.
1. DEFINICE
V těchto Všeobecných podmínkách pro zprostředkování mají níže uvedené výrazy následující význam:
1.1. „VOP“ znamenají tyto Všeobecné podmínky zprostředkování letecké dopravy;
1.2. „PRESTON Aviation“ znamená pro účely těchto VOP zprostředkovatele letecké dopravy, společnost zapsanou jako s.r.o. u Městského soudu v Praze, spisová značka C 352086, IČO: 11632658, se sídlem Praha 8, Nad Rokoskou 2361/2a, 182 00, Česká republika;
1.3. „Klient“ znamená fyzickou nebo právnickou osobu nebo subjekt, který si u společnosti PRESTON Aviation vyžádá a objedná služby zprostředkování letecké dopravy a související služby organizování cest a/nebo následně uzavře se společností PRESTON Aviation konkrétní smluvní vztah (Smlouvu nebo jiný smluvní dokument); může, ale nemusí být totožný s cestujícím/cestujícími.
1.4. „Dopravcem“ se rozumí provozovatel letadla, vrtulníku, který je držitelem platného osvědčení pro obchodní leteckou dopravu (CAT), který realizuje zprostředkovaný let;
1.5. „Letadlem“ se rozumí letadlo, vrtulník Dopravce realizující zprostředkovaný let;
1.6. „Cena“ znamená cenu, kterou má Klient zaplatit za let, zprostředkování letecké dopravy a související služby organizování cest poskytované společností PRESTON Aviation a/nebo jejími subdodavateli, jak je uvedeno ve Smlouvě /Agreement nebo v jiném smluvním dokumentu a v související faktuře/fakturách;
1.7. „Cestujícím“ se rozumí jakákoli osoba cestující na palubě Letadla, s výjimkou členů posádky nebo provozujícího Dopravce.
2. PRINCIP A PŘEDMĚT SLUŽEB ZPROSTŘEDKOVÁNÍ LETECKÉ DOPRAVY
2.1. Společnost PRESTON Aviation bude pro Klienta/Klienty podle jeho/jejich požadavků zajišťovat vnitrostátní nebo mezinárodní obchodní let pouze v pozici zprostředkovatele letecké dopravy a nebude provozovat Letadlo používané pro služby zprostředkování letecké dopravy.
2.2. Let bude zajišťovat provozující Dopravce, který je plně a výlučně odpovědný za provoz, pojištění a údržbu Letadla během letu. Provozující Dopravce poskytne Letadlo řádně osazené posádkou, udržované, vybavené a s pohonnými hmotami pro let v souladu se zákony a předpisy státu registrace Letadla všemi dalšími platnými zákony a předpisy. Společnost PRESTON Aviation nemá od provozujícího Dopravce žádné oprávnění ani plnou moc k přijímání příkazů pro posádku, kterou tvoří zaměstnanci nebo zástupci provozujícího Dopravce. Plnění letu se řídí přepravními podmínkami provozujícího Dopravce – odkaz na ně bude uveden ve Smlouvě /Agreement nebo bude na vyžádání Klienta k dispozici u pracovníků obchodního oddělení.
2.3. Kapitán Letadla má úplnou a absolutní volnost v rozhodování o letu a přepravovaném nákladu, což výslovně znamená např. to, zda má být let uskutečněn nebo zrušen, přesměrován z navrhované trasy, kde má být provedeno přistání a všechny ostatní záležitosti týkající se provozu Letadla. Klient a všichni cestující musí všechna tato rozhodnutí kapitána přijmout jako konečná a závazná.
3. PROCES REZERVACE
3.1. Klient zašle žádost o let společnosti PRESTON Aviation (dále jen „Žádost“) prostřednictvím:
- e-mailu: info@prestonaviation.cz,
- webového kontaktního formuláře na adrese: https://www.prestonaviation.cz/cs/kontakt
- telefonu: +420 530 515 799, +420 771 121 623.
3.1.1. Žádost musí obsahovat:
a, Rozsah a popis požadovaných služeb, zejména:
- Místo odletu a příletu,
- Datum a čas odletu/příletu,
- Předpokládaný počet cestujících a specifikace hmotnosti zavazadel,
- Jména, příjmení, data narození a státní příslušnost cestujících,
- Další specifické požadavky - např. speciální vybavení (lyže, kolo, …), transfer, přeprava zdravotně postižených cestujících, dětí, těhotných žen, domácích zvířat,
- Předpokládaná velikost a počet zavazadel (pokud jsou známa)
b, Kontaktní údaje Klienta, včetně fakturačních údajů.
3.2. V reakci na tuto Žádost zašle společnost PRESTON Aviation Klientovi svou nabídku/nabídky požadovaných služeb (dále jen „Nabídka“) a návrh znění Smlouvy / Agreement, jejíž součástí jsou platné VOP, a to e-mailem na kontaktní údaje Klienta uvedené v Žádosti.
3.3. Předložená nabídka musí obsahovat alespoň jedno Letadlo, jež je k dispozici pro požadovaný let, vč. popisu typu Letadla, ilustračních fotografií (pokud jsou k dispozici), cenu letu, případné nutné zastávky na doplnění paliva, související náklady, předem známá omezení letu, podmínky, jimž let podléhá např. dostupnost Letadla, letištní sloty a kapacita, souhlas vlastníka Letadla atd.
3.4. Pokud Klient bezvýhradně akceptuje všechny podmínky, včetně ceny uvedené v (některé) předložené Nabídce a návrhu Smlouvy, vzniká závazná objednávka na služby zprostředkování letecké dopravy (dále jen „potvrzená Objednávka“).
3.5. Přijetí se provádí elektronicky e-mailem nebo telefonicky – vždy však s následným potvrzením e-mailem na adresu info@prestonaviation.cz. Pokud však Klient předloží jakýkoli dodatek, výhradu, omezení nebo jiné změny týkající se nabídky, Objednávka nevznikne.
3.6. V případě existence potvrzené Objednávky je Smlouva /Agreement uzavřena a Klient se zavazuje zaslat elektronicky, prostřednictví e-mailové adresy, její vyhotovení opatřené svým podpisem společnosti PRESTON Aviation.
3.7. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé Klientovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Klient sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
3.8 Smlouva / Agreement sumarizuje následující:
a, směrování letu/Flight routing, včetně letového plánu / Flight schedule;
b, cena letu;
c, seznam všech doplňkových služeb včetně travel managementu (např. přeprava autem, pronájem auta, vrtulník, hotel atd.) a jejich poplatků/cen, jež byly dosud projednány a schváleny;
d, platební podmínky;
e, důležité informace a omezení týkající se letu, včetně počtu cestujících, přepravy těhotných, živých zvířat, nebezpečného zboží apod.;
f, storno podmínky a poplatky;
g, případně další podmínky akceptované Klientem v potvrzené Objednávce.
3.9. Účinnost Smlouvy / Agreement může být podmíněna následnou dostupností Letadla a posádky, povolení, slotů, parkování, povětrnostními podmínkami a případně dopravními právy. Na základě všech těchto podmínek je provozující Dopravce oprávněn změnit letový program a oznámit to společnosti PRESTON Aviation.
1. Nejpozději 24 hodin před datem odletu je proto Klientovi elektronicky e-mailem zaslána Předletová instruktáž / Flight Brief se všemi podrobnými údaji letového plánu, včetně typu Letadla, registrační značky Letadla a názvu provozujícího Dopravce, přehledu všech doplňkových služeb a informací a omezení týkajících se letu. Na žádost Klienta mu budou neprodleně zaslány přepravní podmínky provozujícího Dopravce.
2. Pro služby zprostředkování letecké dopravy má čas klíčový význam, a proto:
a, veškerá písemná korespondence mezi společností PRESTON Aviation a Klientem bude probíhat pouze elektronicky prostřednictvím e-mailu;
b, na faktuře vystavené společností PRESTON Aviation bude uvedena cena letu a další poplatky, sazby a ceny za doplňkové služby, které jsou známy ke dni podpisu Smlouvy / Agreement. Tuto fakturovanou cenu musí Klient řádně a včas uhradit na účet společnosti PRESTON Aviation. Dokud nebude fakturovaná částka přijata a zaznamenána na účtu společnosti PRESTON Aviation, není Letadlo rezervováno a jeho dostupnost se může změnit;
c, veškerá upřesnění, doplnění nebo úpravy Smlouvy / Agreement se provádějí formou e-mailové korespondence a jsou považovány za dodatky Smlouvy;
d, veškeré doplňkové služby nad rámec sjednaných služeb uvedených ve Smlouvě /Agreement se Klient zavazuje uhradit zvlášť, na základě samostatné nabídky a objednávky;
e, Pokud Klient neuhradí fakturovanou cenu řádně a včas, vyhrazuje si společnost PRESTON Aviation právo
i. odmítnout poskytování služeb, dokud nebude úhrada ceny připsána na její účet,
ii. jednostranně odstoupit od Smlouvy / Agreement,
iii. zrušit let, aniž by byla dotčena jakákoli jiná práva nebo opravné prostředky.
3.10. Příslušné storno poplatky uložené provozujícím Dopravcem budou požadovány po Klientovi v plné výši a Klient je povinen je uhradit. Jakékoli další nároky, mimo jiné včetně nároků na náhradu škody, vyplývající z porušení povinnosti Klienta, nejsou dotčeny.
4. CENA, PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Cena za let a služby zprostředkovatele letecké dopravy je uvedena ve Smlouvě / Agreement nebo v potvrzené Objednávce. Není-li dohodnuto jinak, cena za let zahrnuje pronájem Letadla, palivo, posádku, základní pozemní odbavení, vzletové a přistávací poplatky.
4.2. Veškeré další poplatky, sazby, náklady (mimo jiné včetně odlednění, zvláštních licenčních poplatků, zvláštních odbavovacích poplatků, autorských poplatků, poplatků nad rámec základního poplatku za pozemní odbavení z důvodu provozu mimo oficiální provozní dobu letiště nebo v důsledku zvláštního požadavku Klienta nebo cestujícího nebo změny letového plánu (pokud nejsou výslovně obsaženy ve Smlouvě/ Agreement nebo jiném smluvním dokumentu), nákladů na satelitní telefon a internetové připojení na palubě, poplatku za použití hangáru, parkování automobilu, pronájem automobilu, ubytování, doplňkové služby v kabině, zvláštní požadavky na stravování, VIP salonek atd.) a/nebo jakékoli daně za cestující a případné jiné dodatečné náklady na služby jakéhokoli druhu a jakýmkoli způsobem vzniklé v souvislosti s letem a na žádost Klienta, bude Klient hradit samostatně.
4.3. Veškeré ceny, poplatky, sazby a náklady se hradí kreditní kartou nebo bezhotovostním převodem na bankovní účet č. 2052150018/6000, vedený u společnosti ČSOB na základě faktury. V případě last minute rezervací provedených méně než 48 hodin před plánovaným časem odletu může být vyžadována platba hotově.
4.4. Všechny faktury vystavené společností PRESTON Aviation, včetně proforma faktur, budou zasílány elektronicky e-mailem na fakturační adresu uvedenou Klientem.
4.5. Všechny faktury vystavené společností PRESTON Aviation musí být v souladu s platnými českými účetními a daňovými předpisy.
4.6. Není-li dohodnuto jinak, činí lhůta splatnosti faktury čtrnáct (14) dnů ode dne doručení faktury.
4.7. Klient je povinen uhradit faktury ve sjednané lhůtě splatnosti na účet společnosti PRESTON Aviation.
4.8. Klient je povinen uhradit veškerou cenu, poplatky, sazby náklady a další částky v měně stanovené ve vystavené faktuře bez jakéhokoli započtení, srážky nebo protinároku. Různé měny se přepočítají na EUR nebo CZK podle kurzu platného v den vystavení faktury.
4.9. Doplňkové služby poskytnuté třetími stranami budou přefakturovány zvlášť s 10 % příplatkem. Cena a všechny ostatní poplatky jsou uvedeny bez daně z přidané hodnoty, kterou je Klient povinen zaplatit navíc k ceně v případě, že tak stanoví zákon. Veškeré bankovní poplatky vzniklé na základě převodu peněz a v souvislosti s ním hradí Klient. V případě prodlení Klienta s úhradou faktury / daňového dokladu bude uplatněn smluvní úrok z prodlení ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení.
5. UKONČENÍ SMLOUVY
5.1. Je-li Klientem spotřebitel ve smyslu § 419 z. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, má právo odstoupit od Smlouvy ve lhůtě 14 dní od uzavření Smlouvy, pokud byla Smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku. Rozhodne-li se spotřebitel využít tohoto práva, musí odstoupení od Smlouvy doručit PRESTON Aviation nejpozději do 14. dne od uzavření Smlouvy.
5.2. Klient bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nemůže odstoupit od Smlouvy, jestliže byla již služba poskytnuta či bylo s jejím poskytováním započato.
5.3. Je-li sjednáno datum letu nebo alespoň část plnění sjednaných služeb před uplynutím zákonné lhůty pro odstoupení, souhlasí Klient uzavřením Smlouvy s plněním před uplynutím zákonné lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Klient si je vědom, že učiněním tohoto pozbývá práva na odstoupení od Smlouvy a vrácení ceny.
6. POVINNOSTI KLIENTA, ZAVINĚNÍ NA STRANĚ CESTUJÍCÍHO
6.1. Klient je povinen hradit své závazky vůči společnosti PRESTON Aviation řádně a včas.
6.2. Klient je povinen poskytnout společnosti PRESTON Aviation požadované údaje o všech cestujících na palubě:
- jméno a příjmení,
- datum narození,
- státní příslušnost,
- číslo cestovního dokladu a data jeho expirace,
- jejich specifické požadavky a/nebo vybavení (lyže, kolo, …), přesun, přeprava zdravotně postižených cestujících, kojenců, dětí, těhotných žen, domácích zvířat a jiných živých zvířat, nebezpečného zboží atd.
- velikost a počet zavazadel a dalšího nákladu atd. a to předem, nejpozději čtyřicet osm (48) hodin před plánovaným časem odletu. Pokud je let potvrzen méně než čtyřicet osm (48) hodin před plánovaným časem odletu, pak neprodleně při nejbližší příležitosti.
6.3. Klient a/nebo kterýkoli jeho cestující je povinen dostavit se na místo odletu s dostatečným předstihem; tyto informace jsou Klientovi poskytnuty v Předletové instruktáži / Flight Brief.
6.4. V případě, že se Klient a/nebo některý cestující Klienta nedostaví včas na místo odletu, což způsobí, že provozující Dopravce nebude schopen provést dohodnutý let, nemá to žádný vliv na povinnost Klienta uhradit plnou cenu letu a/nebo příslušný storno poplatek a společnost PRESTON Aviation nenese vůči Klientovi a/nebo takovému cestujícímu ŽÁDNOU odpovědnost.
6.5. V případě, že Klientovi a/nebo kterémukoli jeho cestujícímu bude na jakémkoli cílovém letišti odepřen vstup, Klient odškodní společnost PRESTON Aviation, její vedoucí pracovníky, zaměstnance a zástupce za veškeré náklady nebo výdaje, které společnosti PRESTON Aviation v této souvislosti vzniknou (mimo jiné včetně poplatků, pokut, penále, cel nebo jiných výdajů vybíraných od provozujícího Dopravce a přenesených na společnost PRESTON Aviation), nebo za jakákoli opatření učiněná provozujícím Dopravcem a/nebo společností PRESTON Aviation za účelem návratu takového cestujícího do země, ze které byl daný cestující původně přepraven.
6.6. Klient a/nebo kterýkoli jeho cestující je povinen chovat se během letu tak, aby nedošlo k poškození majetku třetích stran, zejména provozovaného Letadla.
6.7. Klient a/nebo kterýkoli jeho cestující je povinen dodržovat během letu a v prostoru letiště povinnosti stanovené zákonem a všemi právními předpisy týkajícími se letecké dopravy, jakož i požadavky a podmínky stanovené provozujícím Dopravcem.
6.8. Klient a/nebo kterýkoli jeho cestující smí nastoupit do Letadla pouze s řádnými cestovními doklady splňujícími podmínky vstupu do cílové země/zemí, s veškerým požadovaným očkováním, a aniž by byl pod vlivem návykových látek.
6.9. V případě, že chování, jednání nebo zdravotní stav Klienta nebo kteréhokoli cestujícího bude podle názoru kapitána Letadla způsobovat nebo může způsobovat nepohodlí nebo obtěžovat ostatní cestující nebo ohrožovat bezpečnost cestujících a/nebo Letadla, je kapitán Letadla oprávněn přijmout veškerá opatření, která považuje za nezbytná k zajištění bezpečnosti cestujících a Letadla, mimo jiné včetně odklonu letu nebo návratu na letiště odletu a/nebo vyvedení dotyčného cestujícího/cestujících. Klient je povinen nahradit provozujícímu Dopravci a/nebo společnosti PRESTON Aviation, jakoukoli ztrátu, která jim v důsledku takového odklonu letu a vyvedení cestujícího vznikne.
PŘEPRAVA TĚHOTNÝCH A CESTUJÍCÍCH SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM
6.10. Přeprava těhotných a cestujících se zdravotním postižením se řídí přepravními podmínkami provozujícího Dopravce.
6.11. Klient je povinen:
- prověřit u cestujících jejich způsobilost k letu a zjistit, zda jsou všichni, s výjimkou kojenců mladších dvou let, schopni nastoupit a vystoupit z Letadla, bez pomoci a nepotřebují během letu žádnou zvláštní pomoc;
- informovat společnost PRESTON Aviation o cestujících se sníženou pohyblivostí nebo s jinými zdravotními omezeními a požadavky na pomoc těmto cestujícím, a to nejpozději 48 (čtyřicet osm) hodin před plánovaným odletem;
- informovat společnost PRESTON Aviation o těhotných cestujících s rizikovým těhotenstvím nebo těhotenstvím po 28. týdnu a sdělit, zda je nutná zvláštní pomoc nebo lékařské potvrzení.
6.12. Neoznámení těchto informací a požadavků může mít za následek odmítnutí přepravy takového cestujícího ze strany provozujícího Dopravce. Pokud takové odmítnutí cestujícího/cestujících způsobí zpoždění nebo zrušení letu nebo jeho části, považuje se takové zpoždění nebo zrušení za zpoždění nebo zrušení způsobené Klientem a Klient je povinen zaplatit storno poplatek a nahradit provozujícímu Dopravci a/nebo společnosti PRESTON Aviation veškeré způsobené ztráty a škody.
PŘEPRAVA NEBEZPEČNÝCH VĚCÍ A DOMÁCÍCH ZVÍŘAT NA PALUBĚ
6.13. Přeprava nebezpečného zboží a domácích zvířat na palubě podléhá přepravním podmínkám provozujícího Dopravce.
6.14. Klient je povinen neprodleně, nejpozději 48 (čtyřicet osm) hodin před plánovaným odletem, oznámit společnosti PRESTON Aviation požadavek na přepravu nebezpečného zboží nebo domácích zvířat na palubě.
6.15. Na přepravu nebezpečného zboží a domácích zvířat na palubě se nevztahuje žádný právní nárok.
6.16. Klient a/nebo kterýkoli z jeho cestujících odpovídá za splnění všech zákonných a veterinárních podmínek spojených s přepravou domácích a jiných živých zvířat na palubě a jejich příletem do místa určení.
6.17. Neoznámení těchto informací a požadavků může mít za následek odmítnutí přepravy nebezpečných věcí nebo domácích a jiných živých zvířat. Pokud takové odmítnutí způsobí zpoždění nebo zrušení letu nebo jeho části, považuje se takové zpoždění nebo zrušení za zpoždění nebo zrušení způsobené Klientem a Klient je povinen zaplatit storno poplatky a nahradit provozujícímu Dopravci a/nebo společnosti PRESTON Aviation veškeré způsobené ztráty a škody.
PŘEPRAVA ZAVAZADEL A NÁKLADU
6.18. Přeprava zavazadel a nákladu se řídí přepravními podmínkami provozujícího Dopravce.
6.19. Veškerý náklad přepravovaný Klientem nebo cestujícími musí být bezpečně a přiměřeně zabalen.
6.20. Klient je povinen oznámit společnosti PRESTON Aviation požadavek na přepravu standardního, a především nestandardního počtu, hmotnosti nebo objemu zavazadel nebo jiného nákladu nejpozději 48 (čtyřicet osm) hodin před plánovaným časem odletu, neboť hmotnostní a rozměrové limity zavazadel se řídí typem použitého Letadla. Klient je povinen tato omezení respektovat.
6.21. Neoznámení těchto informací a požadavků může vést k odmítnutí přepravy těchto nestandardních zavazadel nebo jiného nákladu. Pokud takové odmítnutí způsobí zpoždění nebo zrušení letu nebo jeho části, považuje se takové zpoždění nebo zrušení za zpoždění nebo zrušení způsobené Klientem a Klient je povinen zaplatit storno poplatky a nahradit provozujícímu dopravci a/nebo společnosti PRESTON Aviation veškeré způsobené ztráty a škody.
7. NESROVNALOSTI A NAHRAZENÍ LETADLA
7.1. V případě výskytu události AOG (AOG / Aircraft on Ground („letadlo na zemi“) v důsledku technické závady bránící Letadlu v letu) nebo v případě, že se Letadlo uvedené v podepsané Smlouvě / Agreement nebo jiném smluvním dokumentu stane z jiného důvodu nedostupným nebo nezpůsobilým k provedení celého plánovaného letu nebo jeho části, bude Klient o takové události společností PRESTON Aviation neprodleně informován.
7.2. Provozující Dopravce je v takovém případě oprávněn jednostranně nahradit Letadlo jiným Letadlem stejné kategorie, které je způsobilé k letu a je k dispozici pro provedení plánovaného letu.
7.3. Pokud takové Letadlo není ve flotile provozujícího Dopravce k dispozici, je společnost PRESTON Aviation oprávněna nabídnout Klientovi náhradní Letadlo od jiného provozovatele.
7.4. V takovém případě je společnost PRESTON Aviation oprávněna jednostranně odstoupit od již uzavřené Smlouvy. Pokud Klient novou nabídku bezvýhradně přijme, vzniká mezi Klientem a společností PRESTON Aviation nová Smlouva a nově dohodnutý let se uskuteční podle přepravních podmínek tohoto nového provozujícího Dopravce.
7.5. V případě, že Klient takovou alternativní nabídku odmítne, považuje se toto odmítnutí za zrušení letu.
7.6. V případě, že se let neuskuteční z důvodu pozdního příjezdu Klienta a/nebo jeho cestujících na místo odletu a dojde ke zpoždění nebo zrušení letu nebo jeho části, považuje se takové zpoždění nebo zrušení za zpoždění nebo zrušení způsobené Klientem a Klient je povinen zaplatit storno poplatky a nahradit provozujícímu dopravci a/nebo společnosti PRESTON Aviation veškeré dodatečné náklady, ztráty a škody, které mu tím vzniknou.
7.7. V případě, že se plánovaný let uskuteční pouze částečně z důvodů na straně Klienta a/nebo jeho cestujících, je Klient povinen uhradit cenu v plné výši, pokud není písemně dohodnuto jinak.
7.8. V případě, že Klient bude požadovat úpravu, změnu, doplnění nebo aktualizaci již dohodnutého letu, bude mezi společností PRESTON Aviation a Klientem uzavřen vzájemný písemný dodatek o aktualizované ceně a technické možnosti vyhovět takovému požadavku.
8. STORNO POPLATKY A UKONČENÍ SMLOUVY
8.1. Klient je oprávněn zrušit let jednostranně bez udání důvodu.
8.2. V takovém případě je Klient povinen zaplatit níže uvedený storno poplatek, pokud není ve Smlouvě / Agreement dohodnuto jinak.
8.3. Klient je rovněž oprávněn zrušit jeden nebo více segmentů letu; v takovém případě je povinen uhradit poměrnou část storno poplatků.
8.4. Uplatňované storno poplatky:
Výpovědní lhůta |
Procento z cenové nabídky |
Po rezervaci |
30% |
7 dní - 48 hodin před odletem |
50% |
48 - 24 hodin před odletem |
70% |
Méně než 24 hodin před odletem |
100% |
Na lety označené jako „lety bez cestujících“ (empty legs) se vztahuje 100% storno poplatek
9. ODPOVĚDNOST
9.1. Odpovědnost společnosti PRESTON Aviation, jednající pouze jako zprostředkovatel letecké dopravy (tj. při zprostředkování služeb poskytovaných Klientovi třetí stranou), se omezuje pouze na vynaložení náležité péče při výběru provozovatelů nebo poskytovatelů souvisejících služeb a je omezena na 10 000 EUR. Pokud jsou služby poskytovány více stranám, vztahuje se limit odpovědnosti na všechny tyto strany souhrnně. Bez ohledu na výše uvedené je společnost PRESTON Aviation odpovědná pouze za náhradu přímo způsobené skutečné škody; jakákoli náhrada ušlého zisku, nemajetkové újmy, následné, pozdější, sankční nebo jiné podobné škody je vyloučena.
9.2. Klient je povinen uplatnit veškeré nároky vyplývající z provedení letu nebo jeho části (včetně zpoždění, zrušení, přesměrování nebo částečné realizace) vůči provozujícímu dopravci v souladu s nařízením ES č. 261/2004 nebo jinými platnými předpisy a mezinárodními úmluvami.
9.3. Společnost PRESTON Aviation nenese odpovědnost za škody vzniklé v důsledku:
a, nesprávných, nepravdivých nebo neúplných informací poskytnutých Klientem;
b, neposkytnutí požadované součinnosti nebo nedodržení pokynů či rad od společnosti PRESTON Aviation ze strany Klienta;
c, rizik předem oznámených Klientovi.
9.4. Společnost PRESTON Aviation bude zproštěna své povinnosti nahradit škodu, pokud prokáže, že škodě nemohla zabránit ani přes vynaložení veškerého úsilí, které po ní bylo možné požadovat; to zahrnuje i případy vyšší moci.
9.5. Klient je povinen bez zbytečného odkladu oznámit společnosti PRESTON Aviation jakoukoli událost, která může vést ke vzniku odpovědnosti společnosti PRESTON Aviation. Společnost PRESTON Aviation není povinna nahradit škodu, pokud nebyla o své případné odpovědnosti informována do 15 pracovních dnů od vzniku škody.
10. GDPR
10.1. V průběhu poskytování služeb zprostředkovatele letecké dopravy zpracovává společnost PRESTON Aviation osobní údaje Klienta a/nebo cestujících.
10.2. Společnost PRESTON Aviation je povinna zajistit, aby tyto osobní údaje byly shromažďovány, uchovávány a zpracovávány v souladu se všemi platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů, zejména zákonem č. 110/2019 Sb., ve znění pozdějších předpisů, který upřesňuje implementaci nařízení (EU) č. 216/679 GDPR a zapracovává příslušné předpisy Evropské unie.
11. ROZHODNÉ PRÁVO A ROZHODČÍ ŘÍZENÍ, SPOTŘEBITELSKÉ SPORY
11.1. Smluvní vztah smluvních stran a práva a povinnosti z něj vyplývající nebo s ním související se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, v platném znění.
11.2. Kromě zákonných ustanovení, která jsou vyloučena odchylným ustanovením těchto VOP nebo jiné dohody stran, se nepoužijí následující ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, v platném znění: § 557 (výklad contra proferentem), § 1740 odst. 3 (modifikovaná akceptace), § 1765 odst. 1 a § 1766 (doložka o obtížích), § 1799 a 1800 (adhezní smlouvy) a § 2612 (překročení odhadované ceny).
11.3. Strany si přejí vyřešit veškeré spory a nejasnosti převážně smírnou cestou. V případě, že se smluvním stranám nepodaří dosáhnout smírného řešení, budou spory vzniklé ze smluvního vztahu Smluvních stran nebo v souvislosti s ním rozhodovány s konečnou platností Rozhodčím soudem při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky, a to podle jeho Řádu třemi (3) rozhodci.
11.4. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje PRESTON Aviation prostřednictvím elektronické adresy info@prestonaviation.cz. Informaci o vyřízení stížnosti PRESTON Aviation zašle Klientovi na elektronickou adresu Klienta.
11.5. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím ze smlouvy.
11.6. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
11.7. PRESTON Aviation je oprávněn k poskytování služeb na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
11.8. Klient tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
11.9. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies
- Klient souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení PRESTON Aviation na elektronickou adresu či na telefonní číslo Klienta.
- Klient má možnost přihlásit se k odběru obchodních sdělení zadáním svých kontaktních údajů (zejména e-mailové adresy) ve webovém rozhraní a potvrzením zadaného kontaktního údaje potvrzením odkazu zaslaného na zadanou e-mailovou adresu. Klienta je oprávněn odvolat souhlas se zasíláním obchodních sdělení kliknutím na odkaz uvedený v každém e-mailovém obchodním sdělení, nebo zasláním odvolání souhlasu na adresu info@prestonaviation.cz.
- Klient souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky PRESTON Aviation ze Smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač Klienta, může Kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1. Je-li některé ustanovení Smlouvy nebo VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
12.2. Přílohu VOP tvoří vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
12.3. Kontaktní údaje Prodávajícího: PRESTON Services & Aviation s.r.o., Křenová 72, 602 00 Brno – střed, tel.: +420 771 121 623, email: info@prestonaviation.cz
12.4. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné od 15.12.2024.